Άρθρα διατροφής

Ανθεκτικό άμυλο

 

Σταμάτα να φοβάσαι τους υδατάνθρακες και ξεκίνα να τους χρησιμοποιείς ως σύμμαχο σου στην απώλεια βάρους.

Πως θα γίνει αυτό; Καταναλώνοντας τα αμυλούχα τρόφιμα κρύα!

Τα μαγειρεμένα αμυλούχα τρόφιμα και όσπρια που έχουν μαγειρευτεί και στη συνέχεια ψυχθεί, όπως μακαρόνια, ρύζι, πατάτα, καλαμπόκι, φασόλια, έχουν λιγότερες θερμίδες από τα ζεστά. Αυτό συμβαίνει γιατί ποσοστό του αμύλου μετατρέπεται σε ανθεκτικό, δηλαδή σε άμυλο το οποίο δεν πέπτεται, αλλά δρα σαν φυτική ίνα (δηλαδή περνάει ανέπαφο στο παχύ έντερο και αποβάλλεται ή λειτουργεί ως τροφή για τα καλά βακτήρια του εντέρου).

Ανθεκτικό άμυλο υπάρχει στα τρόφιμα σε 4 μορφές:

  • το άμυλο που βρίσκεται εγκλωβισμένα στα κυτταρικά τοιχώματα των δημητριακών, σπόρων και λαχανικών (βρόμη, κριθάρι, κάσιους)
  • το ανθεκτικό άμυλο που υπάρχει φυσικά στα τρόφιμα (ωμή πατάτα, άγουρη μπανάνα)
  • το ανθεκτικό άμυλο που σχηματίζεται όταν αμυλούχες τροφές μαγειρευτούν και στην συνέχεια ψυχθούν (κρύα μακαρόνια, κρύο ρύζι, κρύα φασόλια)
  • το τεχνητώς προστιθέμενο ανθεκτικό άμυλο (άμυλο αραβοσίτου).

Το ανθεκτικό άμυλο φαίνεται να έχει ευεργετικά οφέλη στην υγεία, καθώς

  • βοηθά στην απώλεια βάρους, αφού λειτουργεί σα φυτική ίνα και αυξάνει τον κορεσμό
  • βελτιώνει τα επίπεδα σακχάρου
  • βελτιώνει την εντερική λειτουργία, αφού ζυμώνεται από τα βακτήρια του εντέρου

Βάσει όλων των παραπάνω, ένταξε στο εβδομαδιαίο μενού σου:

  • Κρύα μακαρονοσαλάτα αντί για μακαρόνια φρεσκομαγειρεμένα
  • Κρύα πατατοσαλάτα αντί για πατάτες φούρνου
  • Κρύα σαλάτα οσπρίων αντί για την κλασσική σούπα
  • Ρύζι κρύο ή σούσι αντί για ρύζι φρεσκομαγειρεμένο