Άρθρα διατροφής

Η διατροφή των παιδιών στις γιορτές των Χριστουγέννων

Τα Χριστούγεννα είναι η πιο μαγική εποχή, ειδικά για τα παιδιά: Διακοπές, παιχνίδι, γιορτινή ατμόσφαιρα, δώρα, γλυκά! Όμως τι γίνεται με τα παιδιά που αγαπούν λίγο περισσότερο το φαγητό;

Οι διακοπές είναι μια καλή ευκαιρία να βοηθήσετε τα παιδία σας να αποκτήσουν καλύτερες συνήθειες.

  • Δώστε αξία στο πρωινό γεύμα: Στις διακοπές, το πρόγραμμα αλλάζει. Τα παιδιά ξυπνούν πιο αργά και δεν πηγαίνουν σχολείο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι το πρωινό γεύμα δεν είναι απαραίτητο. Ίσα- ίσα που είναι μια καλή ευκαιρία να καταναλώσουν ένα πλήρες πρωινό, χωρίς βιασύνη.
  • Αυξήστε την κίνηση και μειώστε τη ώρα ενασχόλησης με ηλεκτρονικές συσκευές: Συζητήστε μαζί τους για τις ώρες που θα ασχολούνται με καθιστικές δραστηριότητες και οργανώστε σε καθημερινή βάση βόλτες, παιχνίδι με φίλους στην παιδική χαρά, παγοδρόμιο ή ό,τι άλλο τους αρέσει.
  • Περιορίστε την κατανάλωση γλυκών: Τα Χριστούγεννα κυκλοφορούν σε όλα τα σπίτια διάφορα γλυκά, από μελομακάρονα και κουραμπιέδες, έως πάστες και σοκολάτες. Οι περισσότεροι ενήλικοι δεν μπορούν να συγκρατηθούν στην ιδέα ενός γλυκού μέσα στο σπίτι (πράγμα απόλυτα φυσιολογικό), πόσο μάλλον τα παιδιά. Έτσι για να τα βοηθήσετε, κρατήστε στο σπίτι μικρή ποσότητα από τα παραδοσιακά γλυκά και διώξτε τους πειρασμούς. Είναι μια καλή ευκαιρία να προσφέρετε αυτά τα γλυκά σε συνανθρώπους μας που περνούν δύσκολα και σίγουρα θα τα εκτιμήσουν πολύ.
  • Ετοιμάστε/ αγοράστε υγιεινά σνακ: Τα παιδιά θα βρίσκονται περισσότερες ώρες στο σπίτι και θα ψάχνουν λιχουδιές για να καταναλώσουν. Έτσι, προετοιμαστείτε κατάλληλα και γεμίστε τα ντουλάπια της κουζίνας με υγιεινά σνακ π.χ. αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, σπιτικές μπάρες δημητριακών, energy balls, σπιτικό κέικ, κ.α. αντί για σοκολάτες, πατατάκια, κ.α.
  • Με τα αναψυκτικά τι γίνεται; Δεν μπορείτε να αποφύγετε την κατανάλωση τους από τα παιδιά, μπορείτε ωστόσο να την περιορίσετε μόνο στα γιορτινά τραπέζια. Εφόσον πίνουν αναψυκτικά, πριν καθίσετε στο τραπέζι, εξηγήστε τους ότι μπορούν να πιούν ως ένα ποτήρι.
  • Ελέγξτε, χωρίς να τα περιορίσετε τη διατροφή τους: Αντί να απαγορεύετε, είναι προτιμότερο να συμβουλεύετε τα παιδιά σας και να τους εξηγείτε για ποιο λόγο δεν είναι καλό να φάνε π.χ. πολλά γλυκά, αφήνοντας όμως το περιθώριο να αποφασίσουν τα ίδια. Δώστε τους εναλλακτικές, π.χ. μπορείς να φας ένα μελομακάρονο τώρα ή το απόγευμα, και καθοδηγήστε τα να βρουν πιο θρεπτικές εναλλακτικές π.χ. αντί για …, σου προτείνω να δοκιμάσεις …., μπορεί να σου αρέσει.
  • Δώστε τους την ευκαιρία να βοηθήσουν στην προετοιμασία των γιορτινών γευμάτων: Έτσι θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίζουν πως φτιάχνονται τα διάφορα αγαπημένα τους φαγητά, να δουν, να μυρίσουν και να επιλέξουν τι θα καταναλώσουν στο γιορτινό τραπέζι.
  • Δώστε το καλό παράδειγμα: Για τα μικρά παιδιά, οι γονείς είναι πρότυπα! Εάν εσείς οι ίδιοι, δίνετε μεγάλη σημασία στο φαγητό, στα γλυκά, στα τραπέζια, έτσι θα κάνουν και αυτά. Επιλέξτε φέτος να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση στην γιορτινή- οικογενειακή ατμόσφαιρα και λιγότερο σε όλα τα υπόλοιπα.

 

Καλά Χριστούγεννα!